wtorek, 12 sierpnia 2014

DIY: bransoletka z łańcucha i bawełnianego sznurka.

Dzisiaj mam dla Was instrukcję DIY na kolejną bransoletkę z grubym łańcuchem, sznurkiem i koralikami. Dlaczego kolejną, skoro do tej pory nigdy takiej nie publikowałam? Ano dlatego że w internecie roi się od dekoracyjnych bransoletek które w podstawie mają łańcuch, oplecione są metrami sznurków i taśm cyrkoniowych, np. takich jak TU. To co chcę zaproponować jest dokładnie w tej samej stylistyce ale wyróżnia się jednym małym szczególikiem:


Potrzebujemy do tego szydełka. No bo jakżeby u mnie inaczej:D Przyszykujmy łańcuch o długości odpowiadającej wymiarom naszego nadgarstka, ok 2 m sznurka (ja użyłam bawełnianego) i koraliki które dadzą się na niego nanizać (na zdjęciu widzicie Toho Cubes 4mm). Oprócz załączonych na zdjęciu rzeczy, przydadzą się jeszcze szczypce do montowania ogniwek.

Zanim przystąpimy do szydełkowania, musimy nawlec koraliki na sznur w ilości odpowiadającej liczbie słupków które będziemy robić. Robótkę rozpoczynamy od trzech oczek łańcuszka doczepionych do pierwszego ogniwa łańcucha. Robimy słupki wbijając się w metalowy łańcuch. Liczba słupków zależy od tego jakiej wielkości są oczka metalowego łańcucha i jego długości. Ja robiłam naprzemiennie 1 i 2 słupki wbite w jedno ogniwo łańcucha. Dzięki temu dziergany pasek wyszedł dokładnie tej samej długości co metalowy łańcuch.




Po przerobieniu całej długości obracamy robótkę i w kolejnym rządku doszydełkowujemy koraliki. Dziergamy oczka ścisłe po kolei wbijając się w każdy słupek pod jedną nitkę jak zostało uchwycone na zdjęciu:


Na koniec trzeba zabezpieczyć końcówki. Wiążemy węzeł prosty i ok. 1 cm długości każdego z pozostawionych "wąsów" wplatamy w robótkę, najlepiej tak aby nie było ich widać;)






Do tego doczepiamy jeszcze ogniwka, zapięcie i
gotowe:)





Follow on Bloglovin


2 komentarze:

  1. Super!
    Ile czasu zajmuje Ci zrobienie takiego cuda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Razem ze zdjęciami zajęło 2 h. Bez zdjęć uda się w godzinę;)

      Usuń